17.12.2014 Esbit Pocket Stove

Kuchenkę Esbit Pocket Stove kupiłem jako alternatywę dla kuchenki gazowej w sezonie zimowym i gdybym wiedział że to grzeje tak marnie to rozejrzałbym się za hobo stove.

Esbit Stove i pozostałości po gotowaniu.

Esbit Stove i pozostałości po gotowaniu.

Jak kiepskim pomysłem było kupno tej kuchenki dowiedziałem się gdy na jednej kostce paliwa stałego próbowałem zagotować 0,6 litra wody, zagotowałem dodając jeszcze 2 kostki więc to nie kuchenka tylko paliwo jest słabe. Po pierwsze to nie jest kuchenka, to jest podgrzewacz. Niemcy w czasie II Wojny Światowej podgrzewali tym gotowe jedzenie. Tak samo Brytyjskie Wojsko wykorzystuje paliwo stałe do podgrzewania racji żywnościowych za pomocą bardzo podobnej kuchenki. Sama kuchenka waży 87 g, jest wykonana bardzo przyzwoicie, jedynym zarzutem może być to że nie jest nierdzewna.

Esbit po ilu latach ?

Esbit po ilu latach ?

Czyli do podgrzewania tak, ale do gotowania nie ? Na opakowaniu piszą że 0,5 l można zagotować w ciągu 7 minut co nie jest prawdą, nie w zimie. Troszkę słabo. Pisałem że da się zwiększyć moc tej kuchenki poprzez otoczenie jej ekranem przeciwwietrznym co by płomień nie uciekał spod garnka z każdym podmuchem wiatru, kuchenek gazowych też to dotyczy, ale gotowanie wody na kuchence gazowej a gotowanie wody na tej kuchence to niebo a ziemia. Być może zamiast tej kuchenki trzeba było kupić taką:

Esbit Stainless Steel

Esbit Stainless Steel

Nie dość że miałbym kuchenkę z osłoną przeciwwietrzną to jeszcze zrobioną z nierdzewnej stali. Ciekawe czy taka kuchenka jest bardziej mocna ? Nie wiem i nie zamierzam tego sprawdzać. Zamierzam sprawić sobie hobo stove. Mimo wszystko fascynuje mnie idea kuchenki na paliwo stałe i zamierzam używać jej jeszcze przez jakiś czas bo kluczem do zasadności wykorzystywania tej kuchenki jak kuchenki UL jest bardziej kaloryczne i dłużej spalające się paliwo stałe. Już tam coś znalazłem, ale zanim to przetestuje minie trochę czasu.

Skomentuj

