13.12.2014 Byłem w lesie, tydzień temu też.

Plan zakładał eliminację Szlaku Kępy Redłowskiej do wieży widokowej i od wieży widokowej Szlak Do Wieży Kolibkowskiej, a także od Kamionki do Pachołka odcinki szlaków Kartuskiego i Skarszewskiego. Aby to zrobić trzeba przejść wymienione wyżej odcinki tam i z powrotem. W zeszłym tygodniu szedłem od skrzyżowania ulic Wielkopolskiej i Spokojnej Szlakiem Kępy Redłowskiej , a od wieży widokowej Szlakiem Do Wieży Kolibkowskiej do Stacji SKM Sopot Kamienny Potok, z kamionki do Pachołka Szlakiem Kartuskim, a z Pachołka do Kamionki Szlakiem Skarszewskim. Dziś szedłem w odwrotnej kolejności, najpierw Szlakiem Skarszewskim, potem Szlakiem Kartuskim, Szlakiem Do Wieży Kolibkowskiej i Szlakiem Kępy Redłowskiej. To jest jakieś 49 czyli 49 pkt, ale nie wiadomo czy mi tyle zaliczą. Co do kuchenki na paliwo stałe to spisała się.

Kuchenka w Osłonie

Kuchenka w Osłonie

Miałem jedną już dobrze nadpaloną kostkę i po jej podpaleniu położyłem na tej nową kostkę, na kuchence położyłem garnek z 400 ml wody i jak już się na dobre zaczęło hajcować otoczyłem to osłoną przeciwwietrzną od kuchenki Optimus Nova. Nawet szybko te 400 ml (w przybliżeniu) zagotowała i mogłem zjeść coś na ciepło. Kluczem do gotowania na ogniu z takiej kostki jest ochrona przeciwwietrzna. Myślę że jeśli garnek zalałbym 700 ml to potrzebne by były 3 kostki. Poza tym to ognień z takiej kostki strasznie paprze spód garnka.

Tak wracając do zdobywania odznak pieszych to zastanawiam się co następne. Może od Pachołka do Kartuz, ale tego w jeden dzień pewnie nie da się zrobić, szlak Kartuski jest długi na jakieś 70 km, a tylko 30 km można zrobić dziennie, potrzebuję tarpa. Inną propozycją jest szlak domów podcieniowych, ma 20 km i kończy się na jakiejś wsi gdzie jest PKS, pewnie mógłbym nim dojechać do Gdańska, muszę sprawdzić rozkład. Pozostaje też zdobycie Szlaku Wejherowskiego, najpierw z Kamionki do Chwarzna w obie strony, a potem może z Chwarzna do Bieszkowic ? To się jeszcze zobaczy.

Edit: 14.12.2014

Wychodzi na to że niepotrzebnie męczyłem się wczoraj. Punkt 7 regulaminu Odznak Turystyki Pieszej mówi: „Powtórzenie trasy lub jej odcinka (przejście tym samym fragmentem szlaku lub dokładnie tą samą drogą), nie zależnie od kierunku, nie jest zaliczana przy ubieganiu się o ten sam stopień OTP.” Tak więc mogę to sobie wykreślić i atakować Szlak Wejherowski.

Skomentuj

