10.07.2014 Ich korzenie.

Kiedyś pisałem o Aerosmith, płyta po płycie, taki cykl. Ale to było na blogu który skasowałem, to że tamte wpisy o tej grupie zniknęły nie żałuję bo były w mojej opinii słabe.

Aerosmith Logo

Aerosmith Logo

Nie pamiętam, ktoś mi kiedyś powiedział czy gdzieś to przeczytałem że korzenie Aerosmith to blues, jeszcze wtedy nie miałem całej dyskografii zespołu więc owa opinia wydała mi się przesadzona. Dopiero gdy kupiłem ich pierwszy album (tak, ten wydany w 1973 roku) przekonałem się jak bardzo opinia o korzeniach Aerosmith była prawdziwa. Muzyka na ich pierwszym albumie to nie jest stricte blues, ale pachnie nim i to bardzo. W tej piosence nie spodziewajcie się tego czarnego bluesa, to jest biały blues ubrany w bardziej rockowe rytmy.

Coś w tym jest prawda ? Tym bardziej iż działo się to jeszcze w pierwszej połowie lat siedemdziesiątych (Anglicy już byli w bluesie zakochani, Amerykanie dopiero się zakochiwali :P). Innym przykładem może być piosenka z ich piątego albumu (tego wydanego w 1977 roku), ta piosenka to cover piosenki nagranej przez niejakiego Sleepy John Estes w 1930 roku.

Swoją drogą ciekawe czemu wybrali akurat ten standard, mnie najbardziej się podoba „Devil Got My Woman” .

Skomentuj

