12.06.2014 Wprawki do Bluesa

Pisałem we wpisie setnym o tym że mam dwie harmonijki, że są w tonacji C i że się uczę na nich grać. Otóż przez jakiś czas od tego wpisu obie harmonijki leżały w szufladzie, czasem tylko wyjmowałem że przelecieć po wszystkich kanałach w stylu od pierwszego wydech, drugi zaciąg, trzeci wydech, czwarty zaciąg i w ten sposób aż do dziesiątego. Ostatnio jednak przyszła (dostałem od Brata w ramach prezentu urodzinowego, na 26 dni przed nimi) do mnie pewna książka, a raczej podręcznik wraz z płytą. Podręcznik jest autorstwa Sławka Wierzcholskiego i jest napisana przystępnie. Już po przeczytaniu o historii harmonijki ustnej, o budowie i wysłuchaniu o ułożeniu ust do grania zacząłem ćwiczyć proste melodyjki. W rozdziale 7 jest takich melodyjek 10, pierwsza melodyjka to „Wlazł kotek na płotek”, tabulatura dla tej melodyjki jest taka: 6 5 5 (5) (4) (4) 4 5 6  6 5 5 (5) (4) (4) 4 5 4 gdzie 5 to zadęcie w kanał 5, a (5) to zaciąg z kanału 5. Muszę się pochwalić iż „Wlazł kotek na płotek” wychodzi mi już całkiem nieźle, tylko trzeba pilnować aby trafiać w kanał i nie dmuchać w dwa. Są utwory gdzie dmucha się w dwa, ale nie ma tego w prostych melodyjkach. Dalej zaczną się schody, bo nie mam wykształcenia muzycznego, a melodyjki będą podawane w tonacjach, ale i tego myślę się nauczyć bez oporów.

Skomentuj

