08.04.2014 Kindle 4

Pisałem taką recenzję już jakiś czas temu tyle że było to na tomlukasik.wordpress.com, ale tego bloga już nie ma i czuję się w obowiązku odnowić wpis z tą różnicą że minęły 2 lata jak użytkuję ten czytnik.

Chwilę po odebraniu go od kuriera.

Chwilę po odebraniu go od kuriera.

Czytnik kupiłem jakoś w marcu 2012 roku na allegro, przyszedł oryginalnie zapakowany, w opakowaniu (z pamięci) był kabelek micro-usb i żadnej wtyczki do kontaktu nie było, ale ja posiadam w tej chwili 3 takie wtyczki więc nie było potrzeby. Kindle 4 działa na zasadzie e-ink paper dzięki czemu nie musi być podświetlany jak ekrany LCD, w związku z tym nie męczą się oczy, ekran pobiera prąd tyko wtedy gdy strona się odświeża (np. przy zmianie strony).

Kindle 4

Kindle 4

Kindle 4 posiada 9 przycisków plus 1 pięcio-kierunkowy (to ten na środku), tak więc mam tutaj przycisk do włączania i wyłączania (na dolej krawędzi czytnika, tam znajduje się równiej wejście micro-usb oraz światełko sygnalizujące np. stan naładowania. Inne 4 przyciski znajdują się po bokach czytnika i służą do zmieniania stron (mniejszy wstecz, większy do przodu), co ciekawe przyciski nie wciskają się w kierunku ścianki czytnika, ale w dół, prawie jak pedał gazu. Pozostałe przyciski to przycisk ekranu głównego, przycisk menu podręcznego, przycisk pięcio-kierunkowy, przycisk klawiatury (ekranowej) i przycisk cofający wstecz.

Co do użytkowania czytnika Kindle 4. Po zakupie wyposażcie się w jakieś etui dla niego, nosiłem goły czytnik w plecaku i lekko porysował się (kilka rys), ja na drugi dzień poleciałem do Empiku i kupiłem takie neoprenowe coś (przeznaczone na czytnik sprzedawany przez Empik), Kindle pasował do niego i przechodził w nim jakieś 1,5 roku, teraz zamówiłem sobie takie sztywne etui z lampką (odebrałem to wczoraj i nie jestem do końca zadowolony, wciąż wolę „goły” czytnik w neoprenowym etui), podobne jak ma dziewczynka na zdjęciu poniżej.

O, takie.

O, takie.

Mój Kindle 4 ma jeszcze inne funkcje jak np. łączenie się z internetem za pomocą wi-fi, posiada również przeglądarkę internetową, ale przeglądanie na tym czytniku, od biedy można ale jest to męczące. Jeśli po tym wpisie macie zamiar zakupić kindle 4 (są już nowsze wersje mojego czytnika: Kindle Classic (czyli 5 generacja), Kindle Paperwhite i Kindle Fire który jest tabletem) to warto to zrobić jeśli nie na allegro to na Brytyjskiej wersji Amazona bo w ramach Unii Europejskiej mamy obrót bezcłowy a jak chcielibyście zamawiać ze Stanów Zjednoczonych to zabulicie cło.

Skomentuj

