26.11.2013 Poliester, nazywany czasem Polarem

Jakiś czas temu obiecałem Wam wpis o moich polarach, cóż czas tę obietnicę spełnić. Zacznijmy zatem od większych graczy, czyli od Zielonego Polaru. Zielony Polar jest zrobiony z dzianiny poliestrowej o gramaturze 390 g na metr kwadratowy. To sporo. Wiemy już że to jest polar od Helikona model Patriot, zadziwia mnie w tym polarku jedna rzecz, zrobili dwie kieszenie na korpusie, na ramionach, jedną na przedramieniu i jedną na lędźwiach, taka przelotową, to wszystko zapinane na zamki YKK, ale nie zrobili chociaż jednej wewnętrznej kieszeni. Może kiedyś.

Helikon Patriot

Helikon Patriot

Następne polary, oba nie produkowane już to HiMountain i Fjord Nansen Air Guide. Nazwy modelu tego pierwszego z wymienionych nie pamiętam, ale używam go jako polar na lato ale też jako ultra lite zimą. Jest on wykonany z materiału który nosi nazwę  ThermaLite, a jest niczym innym jak dzianiną poliestrową.

ThermaLite

ThermaLite

Następny z wymienionych to polar pod hardshelle, między innymi wkładam go pod ECWCS, jest bardzo ciepły. Air Guide jest wykonany z dzianiny o nazwie MicropileTermic DWR. Ten w odróżnieniu do zielonego ma kieszonkę wewnętrzną która mieści Kindle 4.

Air Guide

Air Guide

Następnym poliestrem jest moja zimowa czapka, uszyta z materiału Polartec WindPro jest bardzo dobra, nie tak przewiewna jak np Polatrec Classic i łeb mi pod nią szybko wysycha.

Polartec WindPro

Polartec WindPro

Następne są rękawice, długo szukałem rękawic a moją rękę, te z których została mi jedna moje Vikingi to były bardzo ciepłe rękawice, ale później zobaczyłem i przymierzyłem takie w które jest doposażana marynarka. nie wiem z jakiego materiału są uszyte, tzn nie znam jego nazwy handlowej, jest to na pewno dzianiny poliestrowa, wraz ze ściągaczem velcro, palce i sfera kciuka aż do przeciwległego brzegu dłoni mają od spodu (części chwytnej) naszyty zamsz. Rękawice takie produkuje galaskór i można je u nich zamówić, pytajcie Googla.

Galaskór rozm. 22

Galaskór rozm. 22

Skomentuj

