Rock’n’Roll

Nie dalej jak wczoraj w empiku zakupiłem za 19 złociszy, kompletną trój-płytową składankę przebojów tegoż gatunku. Nie było by w tym zakupie nic dziwnego gdyby nie to że Ja kompletnie tego stylu nie znałem.

rock-n-roll-the-city-99900165951_2710499_600

Włączyłem sobie to dzisiaj rano w drodze do pracy i pierwsze co mnie uderzyło  to to że tam kompletnie nie słychać tego co słychać na nagraniach z lat późniejszych od 1960 roku zaczynając. Podejrzewam że te nagrania były nagrywane „na żywo” przez cały zespół, co rozwiązuje zagadkę innego brzmienia albumów bo w 1940 i 1950 roku początkowo każdy z muzyków nagrywał (i dalej nagrywają w ten sposób) swoją partię osobno, a potem dopiero miksowano to wszystko.

SUN Records tu nagrywał Elvis Presley

SUN Records tu nagrywał Elvis Presley

Wszystko w tej muzyce jest inne, śpiewają jakoś tak inaczej, grę na gitarze (po przez podciąganie strun) doświadczyłem tylko w jednej piosence, dziewczyny w chórkach jakoś bardziej się angażują no i ten wokal. Polecam bo to coś innego, nawet dzisiejsi oldboye to nie Rock’n’Roll tylko Blues, choć wśród artystów rockowych ciągle Sex, Drugs and Rock’n’Roll.

Skomentuj

