Trekking Poles

Dziś będzie o kijach trekkingowych. Potrzeba posiadania takich kijów pojawiła się w momencie gdy miałem zamiar wybrać się w góry. Wyjazd nie doszedł do skutku ale kijki które wtedy kupiłem służyły mi do wędrówek po Szlakach Znakowanych Regionu Gdańskiego i to do szybkich wędrówek. Na tyle szybkich że gdzieś w głębokim lesie dopadał mnie dołek, czułem że słabnę ale kubek dobrze osłodzonej herbaty i coś do zjedzenia ratowało sytuację. Moimi pierwszymi kijami były kije Fizan Trek , nie były to kije z górnej półki ale dobrze mi służyły.

Fizan Trek, z tym że moje były czerwone i miały korkową rączkę.

Fizan Trek, z tym że moje były czerwone i miały korkową rączkę.

Jednym z powodów zmiany kijków na inne był budowa kijów i gęstość aluminium użytego do ich produkcji. Mianowicie Fizany były zrobione z aluminium 6013 co nie jest jeszcze tak źle, uwieszałem się na tych kijach, z plecakiem 60 l na plecach i nie był on pusty, nic się nie działo. Kolejną sprawą był Flex System kije aby je wydłużyć musiały być „rozkręcane” co nie zawsze się udawało, zwłaszcza gdy kije były mokre. Był tez problem ze zmiana talerzyków z letnich na zimowe.

Black Diamond Trail Back

Black Diamond Trail Back

TrailBack

TrailBack

Kupiłem nowe kije z aluminium 7075 co daje już większą pewność że kije się nie zegną. Z zacieraniem się na mokro też nie będzie problemu bo te nowe kije wyposażone są w system FlickFlock co widać na zdjęciu poniżej.

FlickFlock

FlickFlock

Dodatkowym atutem tych kijów jest to że po wydłużeniu widać nadrukowane na kijach miarki co jest pomocne jeśli chcemy dopasować sobie kije.

Miarki

Miarki

TrailBack mają jeszcze nakręcane talerzyki i dostałem w zestawie po parze letnich i zimowych. Co do rączki to jest wykonana z czarnej gumy i dopasowana do dłoni, pasek jest wyłożony miękkim, miłym w dotyku materiałem.

Gwint dzięki któremu można zmieniać talerzyki.

Gwint dzięki któremu można zmieniać talerzyki.

Talerzyk zimowy

Talerzyk zimowy

Na koniec jeszcze powiem ze grot tych kijków jest widiowy i w tym względzie nie zmienia się nic, w Fizanach też był widiowy. Dane taktyczno-techniczne: 1 kijek bez talerzyka waży 278g, talerzyk letni 5g, a zimowy 21g.

Grot

Grot

Skomentuj

